דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי לזוגיות שמאריכה ימים 

מאת    [ 30/01/2010 ]

מילים במאמר: 552   [ נצפה 4186 פעמים ]

בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נמנעים מנישואים בגיל צעיר. אחד הנימוקים הוא שתהליך בחירת בן/בת זוג צריך להיות יסודי כדי להימנע מטעויות ולהבטיח זוגיות טובה ארוכת טווח. עובד? לפי הסטטיסטיקות לא ממש, אחוז הגירושין עולה משנה לשנה ומספר הזוגות המדווחים על הצלחה בבחירת בן/בת הזוג קטן. אם ניקח בחשבון שלא כל הזוגות הבעייתיים נפרדים המסקנה היא שמעט מאד זוגות זוכים לקיים זוגיות טובה לאורך זמן. מה התקלקל? האם לא בחרנו טוב? האם בחירת בן/בת זוג היא שהייתה בעייתית? מהו התהליך הנכון לבחור בן/בת זוג?

אנשים מחפשים את המרשם לבחירת בן/בת זוג, אותה בחירה שתבטיח זוגיות טובה וארוכה. השאלה הנצחית היא איך נדע שהאהבה, התשוקה, האינטימיות והחיבה שיש בהתחלה יחזיקו מעמד כאשר לתמונה ייכנסו ילדים, קריירה, משכנתא, עימותים אפשריים עם משפחת בן/בת הזוג, שחיקה, שיגרה ועוד רשימה של קשיים אפשריים.

חלק גדול מהזוגות שנפרדו הפתיעו את מי שהכירו אותם בתחילת דרכם- הם נראו כמו זוג יונים, שידרו "אנחנו ביחד לנצח". עד שיום אחד זה נגמר. למה? לעומת זאת, קיימות גם לא מעט "הפתעות" הפוכות לכאורה. זוגות "רגילים", כאלה שלפעמים אנשים שואלים את עצמם "מה הם מוצאים זה בזו", פיתחו מערכת יחסים שהתגברה של קשיים והלכה והשביחה משך השנים. מחקרים רבים ניסו משך השנים לגלות ללא הצלחה מהם המאפיינים הקיימים לפני הנישואים שמאפשרים לנבא את טיב הזוגיות. לפעמים זוגות בהם שני בני הזוג דומים זה לזו מצליחים ולפעמים דווקא אנשים שונים זה מזו בונים זוגיות לטווח ארוך.

ובכל זאת, מה מבדיל בין זוגות שפיתחו זוגיות טובה וארוכה לזוגות שלא. ובכן, מסתבר ש זוגיות טובה מתחילה בחיזוק אישי - ביטחון עצמי, דימוי עצמי, אסרטיביות  וממשיכה ומתגבשת בעזרת עבודות "תחזוקה" ושיפור בלתי פוסקים.

חיזוק אישי - אנשים בעלי דימוי/ביטחון עצמי נמוך ו/או חסרי אסרטיביות מתקשים לקיים זוגיות טובה. חיזוק ביטחון עצמי והתנהגות אסרטיבית של כל אחד מבני הזוג תורמים תרומה עצומה לזוגיות. אימון אישי פרטני לביטחון עצמי ולחיזוק תקשורת בינאישית אסרטיבית מהווים לכן מרכיב מרכזי גם כשמדובר בזוגות שהגיעו לעבור אימון זוגי.

תחזוקה - בואו נדמיין מצב שהוא לגמרי לא היפותטי: זוג רוכש לעצמו את בית חלומותיו. ממוקם טוב, מעוצב לטעמם, מרווח מספיק כדי להוליד בו ילדים. "זה בית לכל החיים" הם אומרים. והבית, כיאה לבית שמתוכנן לשרת את הזוג זמן ארוך, זוכה לתחזוקה מעולה. טיפולים מונעים עד כמה שאפשר ותיקון יעיל ויסודי של כל מה שבכל זאת מתקלקל. והבית אכן ממשיך לשרת אותם נאמנה שנים ארוכות. אבל... לאחר שנים בהם נולדו מספר ילדים והושלמו תשלומי המשכנתא, החליט הזוג להיפרד. הבית שתוחזק בקפדנות ובאהבה יכול לשרת אותם עוד שנים רבות, לא כך הזוגיות שהוזנחה. "היה כל כך טוב פעם" הם אמרו, "סמכנו על זה שאנחנו זוג מושלם ושהזוגיות תימשך מעצמה לנצח". כשנשאלו למה לא סמכו על הבית שיישמר במצב טוב מעצמו ענו "זה לא אותו הדבר – את ההשקעה בזוגיות עשינו עוד לפני הנישואים בעצם תהליך בחירת בן/בת זוג". האומנם? לבחור בו/בת זוג מתאימים זו בחירה חשובה והכרחית אבל לא מספיקה. גם את הזוגיות יש לתחזק לאורך השנים.

אימון אישי בנושא זוגיות מתחלק למעשה לשני תחומים משלימים: אימון אישי למציאת בן/בת זוג, אימון אישי ו/או זוגי לבניית ולשימור זוגיות. בשני התחומים מתמקדים בדימוי העצמי ובביטחון העצמי של כל בן/בת זוג והיכולת שלהם לקיים תקשורת בין זוגית אסרטיבית.

אימון אישי/זוגי לזוגיות בונה את היכולת לתחזק זוגיות ולשפרה. אין די בלפתור את המריבה הנוכחית. כאשר נוצרת ונשמרת לאורך זמן היכולת לתקשר, לפתור בעיות ולקבל החלטות משותפות, נוצר הבסיס לזוגיות בטוחה, יציבה ותומכת.

 

יוסי וילנסקי - מאמן אישי/זוגי בכיר ונוסה. מפתח המודל  "אימון אישי בונה" שמתמקד בביטחון עצמי ותקשורת בינאישית אסרטיבית במטרה לפשר את כל תחומי החיים ולבנות חיים טובים יותר.  טלפון: 052-6968695




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב